Nyomtatott Apróhirdetés vagy Online Apróhirdetés ?
Az internetes apróhirdetők megjelenésével csökkent a nyomtatott hirdetőlapok népszerűsége. Kérdés viszont, hogy vajon képes lesz-e egyeduralkodóvá válni a hirdetés online módja. Cikkünkben összehasonlítjuk a nyomtatott és virtuális aprókat.
Nyomtatott Aprók
A hirdetések megjelenése közel azonos időben kezdődött az újságok elterjedésével. Magyarországon az 1850-es évektől kezdve már rendszeresen jelentek meg hirdetések, ám ezek kezdetben csak a lapok kiadóinak, vagy a nyomdáknak egyes termékeit reklámozták. A közemberek körében csak jóval később—a korai 20. században—terjedt el a hirdetések feladása.
Az utóbbi két évtizedben azonban megjelentek a kizárólag hirdetést tartalmazó újságok (mint például az Expressz), amelyek nagy népszerűségre tettek szert. Ez annak volt köszönhető, hogy bárki hirdethetett bennük olcsón, és széles körben terjesztették azokat.
Az internetes hirdetések megjelenésével azonban elvesztették néhány előnyüket, de sokan még mindig ezt a módszert részesítik előnyben, hogyha hirdetni, vagy venni szeretnének.
Tény, hogy kényelmesebb egy újságot böngészve átfutni a hirdetéseket, mint elveszni az internet által sokszor ömlesztve kapott hirdetésmennyiségben. Sokan még mindig szeretik bekarikázni az összegyűjtött hirdetéseket, vagy azokat kivágva összegyűjteni.
Maga a hirdetés feladása viszont relatív sok utánajárást igényel, hiszen be kell mennünk egy irodába, majd kitölteni a hirdetés feladásához szükséges lapokat.
Online apróhirdetések
Az online hirdetőoldalak tartalmazzák a nyomtatott lapok szinte összes előnyét, és ezeken felül további hasznos funkciókat kínálnak. Elterjedésük az internet kapcsolatok számának növekedésével esik egybe.
Egyik nagy előnyük a keresés lehetősége. Ha tudjuk pontosan, hogy mit szeretnénk venni, csak beírjuk az ehhez kapcsolódó kulcsszavakat, és máris láthatjuk a releváns találatokat. Lehetőség van a keresés finomítására, szűkítésére is; például megadhatjuk, milyen árkategóriában keresünk terméket, vagy akár város szerint is kereshetünk.
További előnyük, hogy sok hirdetőoldal az eladók és vevők visszajelzését is lehetővé teszik, ezáltal jobb képet kaphatunk arról, megbízható-e akitől vásárolunk.
A hirdetések feladása, pedig csupán néhány kattintásba kerül, ami jóval kényelmesebb, mint különböző újságok irodáiba elmenni, és ráadásul legtöbbször ingyenes.
Talán egyedüli hátránya az „online apróknak” a hirdetések mennyisége, és néha rendszertelensége. Azonban a nevesebb oldalakon a rendszerezés is remekül meg van oldva, valamint könnyen megtalálhatjuk azt, amit pontosan szeretnénk; a keresés finomításával.
Végezetül..
Összegzésként elmondhatjuk, hogy az interneten való hirdetéskor számos hasznos funkciót használhatunk, és nem utolsó sorban kényelmesebb idősebb testvérénél, a hagyományos nyomtatott újságoktól. Ugyanakkor a nyomtatott apró újsággal talán könnyebben elérhetjük az idősebb korosztályt vagy azokat, akik még mindig a hagyományos formában szeretnek hirdetést feladni.
Nincs kapcsolódó bejegyzés.
Valamennyi hozzászólást az RSS 2.0 hírcsatornán lehet követni. Szóljon hozzá, vagy adjon a saját honlapjáról egy visszakövetést.